Telepraca to praca wykonywana przez pracownika w domu za pośrednictwem zdobyczy techniki jak Internet, telefon itp. Mimo iż już od wielu lat taka forma pracy istniała, to dopiero trzy lata temu w Polsce wprowadzono regulacje z nią związane.
Po szeregu konsultacji- specjalistycznych oraz społecznych, te pierwsze wydawane były jako opinie prawne, podjęto decyzję, że nie ma prawnych przeciwwskazań do tego, by wprowadzić instytucję telepracy do polskiego Kodeksu Pracy.
Okazało się, że zapis w polskim prawie dotyczący telepracy jest bardzo korzystny i potrzebny. Od momentu niejako zalegalizowania tej formy pracy, okazało się, że jest to forma coraz częściej
wykorzystywana. Jej zalety doceniane są nie tylko przez pracodawców, którzy są w stanie dokonać oszczędności z racji zatrudnienia pracownika za pomocą telepracy, ale również często pracownicy cenią tę elastyczną formę zatrudnienia. Telepraca stanowi szansę dla osób niepełnosprawnych czy kobiet wychowujących dzieci. Jej główną zaletą jest jej elastyczność- jeśli chodzi o miejsce i czas jej wykonywania. Pracownik świadczy usługi elektronicznie, z miejsca, w którym mu wygodnie, w którym posiada dostęp do Internetu. Jest to jedyny wymóg, który musi spełniać osoba chcąca podjąć zatrudnienie w formie telepracy.
Telepraca jest także ciekawą propozycją dla tych wszystkich, którzy nie chcą mieszkać w mieście, a codzienne dojazdy do pracy były uciążliwe. W tym wypadku często zdarza się, że taki pracownik pojawia się w biurze jeden- dwa razy w tygodniu, podczas gdy pozostałe dni pracuje z domu.
Podsumowując, telepraca stanowi szansę dla szeregu grup, które nie były w stanie pracować codziennie od dziewiątej do piątej w biurze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz